Lite fakta

Fortsatte läsa lite mer om Togos historia och fick då reada på att stmmarna Voltaic och Kwa var de första kända invånarna i Togo. Jag fick även reda på att innan Tyskland tog över olandet och döpte det till Togoland var det Danskana som ägde kollonierna.

Bara lite snabbfakata såhär på morgonen.

Det är väldigt svårt att hitta någon information om Togos historia eftersom det lilla som jag redan har skrivit är den information som står på varje sida som jag söker på, tyvärr. 
Dock hade jag tänkt att leta upop lite information om slavförsäljningen i Togo, och se om jag hittar något om det.  



http://www.infoplease.com/ipa/A0108038.html

Kommentarer
Postat av: Roger Wisberg

Intressant att Danmark har ett finger med i spelet. Ja det är jättesvårt att hitta fakta om en del länders historia i Afrika. Anledningen är troligtvis att dessa länder inte är/har varit av speciellt stort intresse för så mänga i västvärlden. Tyvärr. Bra!

2011-02-12 @ 11:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0